Online reklamní agentura Targetovo svou úspěšnou kampaní zazářila tak, že by jí mohl závidět kdejaký offline marketér. Během krátké předvánoční kampaně oslovila stávající klienty, zaměstnance i „kamarády“ firmy neotřelým způsobem na frekventovaných místech tak, že zakázky padaly do e-mailu rychleji než vločky sněhu při prosincové chumelenici. Za první prosincový den rovných osm a do Vánoc dalších padesát.
Online reklamní agentura Targetovo připravuje pro své klienty zejména online výkonnostní kampaně, weby a obsah pro online komunikaci. Pomáhají tedy klientům vydělávat peníze na internetu, proto i sami logicky propagovali svou vlastní značku zejména online a neměli žádnou předchozí zkušenost s offline reklamou. „Byla to naše úplně první zkušenost s billboardy a citylighty, ale protože máme rádi výzvy, šli jsme do toho naplno. S minimálním rozpočtem, ale velkou kreativou a dobře promyšlenou strategií,“ vysvětluje Samuel Morihlatko, majitel a výkonný ředitel online reklamní agentury Targetovo.
Přečtěte si náš článek a vytěžte maximum z vaší venkovní kampaně stejně jako Targetovo.
Reklamní agentura Targetovo sídlí v menším městě Spišská Nová ves – lidé se tam vzájemně znají a chvála i další názory se šíří velice rychle. Právě proto chtěli kampaní ukázat, jací vlastně doopravdy jsou. Billboardová a citylightová kampaň měla dát najevo jasný postoj agentury, poděkovat kolegům za jejich skvělou práci a ukázat klientům, že si váží toho, že své zakázky zadávají právě agentuře Targetovo. Dalším důležitým aspektem billboardové kampaně bylo popřát hezký den každému, kdo se na reklamu podívá – a ukázalo se, že to rozhodně není málo. „Očekával jsem, že si lidé naši značku zapamatují a zafixují si ji v hlavě. Přál jsem si, aby si uložili do paměti naše logo a kdyby se kdykoli chtěli pustit do onlinu, hned by jim v hlavě naskočilo Targetovo. Ve skutečnosti ale kampaň dalece předčila má očekávání. Mnozí lidé se s našimi reklamními plochami fotili a přidávali si fotky s nimi na Instagram. A to se nestává ani kampaním s opravdu ohromnými rozpočty. Jsem tedy nadmíru spokojen,“ komentuje svá očekávání a reálný dopad kampaně Samuel Morihlatko.
Protože má reklamní agentura ráda výzvy, vymyslela kampaň tak, aby za co nejmenší peníze dosáhla opravdu úctyhodných výsledků. Rozpočet na kampaň byl opravdu minimalistický – 600 eur. Z toho za 300 eur pořídili 5 citylightů a 2 billboardy. Dalších 300 eur pokrylo tisk plakátů a grafické práce. Billboardové plochy si pronajali na jeden měsíc, konkrétně prosinec, a citylighty na pouhé dva prosincové týdny. O úspěchu ovšem rozhodla i lokalita reklamních ploch. Všechny citylighty byly umístěny v centru města, kde kolem nich každodenně prochází spousta lidí a chodí relativně pomalu, proto lépe vnímají okolí. „Výběr billboardových ploch byl velkou sázkou na jistotu. Vycházeli jsme totiž ze zkušeností našich klientů a jejich billboardových kampaní. Jedná se o plochy na výpadovce směrem ven z města. Jsou umístěny v kopci, kde auta obvykle jedou pomaleji. Obě plochy jsou navíc v těsném závěsu za sebou, proto jsme si byli absolutně jisti, že si jich musí všimnout každý řidič,“ rozebírá strategii Samuel Morihlatko.
I když se na první pohled může zdát, že účinek venkovní kampaně lze změřit jenom těžko, čísla mluví poměrně jasně. Za první den kampaně zaznamenala agentura 8 nových poptávek. Za celou dobu kampaně přišlo více než 80 poptávek, z toho 50 z nich byly relevantní poptávky na služby agentury, ze kterých se vyklubaly reálné zakázky.
„Účinek byl úžasný. Takové výsledky jsem ani nečekal. Investice do kampaně se nám vrátila více než stonásobně,“ vysvětluje Samuel Morihlatko. Úspěch kampaně vidí zejména v jejím dobrém načasování v předvánočním období, ale také v tom, že se jim podařilo zvolit dobře tón kampaně a vzít lidi za srdce. „Za úspěchem kampaně určitě stojí více proměnných. Výborně se na ní podepsal skvěle zvolený čas i precizně vybrané lokality, ovšem určitě největší vliv má samotná kreativa kampaně. Jednoduchý, zapamatovatelný a srdečný koncept kampaně oslovil nejen klienty a kamarády reklamní agentury, ale skutečně i spoustu kolemjdoucích. Výborné copy doplňuje skvělá grafika, která si zakládá na jednoduchosti. Podle téhle reklamy by se dal psát manuál toho, jak má správný billboard vypadat,“ hodnotí reklamní kampaň Martin Chytrý, odborník na venkovní reklamu.