Za poslední dva roky není situace na pracovním trhu pro zaměstnavatele zrovna růžová. Na jednoho zájemce o práci jsou volná tři pracovní místa a personální agentury se musí snažit, aby byly vidět a mohly poskytovat svým klientům prvotřídní služby. Venkovní reklama je pro ně prostředkem, jak oslovovat celou řadu uchazečů z jedné lokality 24 hodin denně 7 dní v týdnu.
Společnost Edymax se zaměřuje na permanent placement a personální leasing – pro své klienty je dlouhodobým partnerem pro oblast HR a náborových kampaní. A protože na trhu práce je dnes nedostatek pracovních sil a přebytek neobsazených míst, hraje pro Edymax venkovní reklama klíčovou roli. Každodenně díky ní zasahuje široké spektrum lidí, kteří kolem billboardů na strategicky umístěných lokalitách procházejí. „Venkovní reklama je pro propagaci personální agentury velmi důležitá. Potřebujeme být stále na očích. Od billboardů očekáváme, že upoutají zájem nových uchazečů o práci a zároveň osloví ty, kteří hledají změnu,“ vysvětluje Viktor Baltes, marketingový specialista společnosti Edymax.
Billboardová reklama pomáhá personální agentuře upoutat pozornost uchazečů o práci celoročně. Na dvou strategicky umístěných billboardech každý měsíc střídají grafiku a aktualizují informace. „Při výběru reklamních ploch jsme hledali především dobrou lokalitu. V současnosti máme jeden billboard v Průmyslové zóně Liberec-Jih a druhý na Domě kultury Liberec,“ uvádí Viktor Baltes. Výběr lokality je pro kampaň klíčové, pokud si nevíte rady, přečtěte si náš článek Víte, jak si vybrat ten pravý billboard? My ano. I když firma nemůže zveřejnit výsledky billboardové kampaně, je s návratností investice rozhodně spokojena a billboardy zařadí jako součást marketingových aktivit i pro následující měsíce.
I když se doporučuje uvádět na billboardu pouze jeden kontaktní údaj a společnost Edymax odkazuje na fyzickou adresu, webovou stránku www.okamzitaprace.cz a zároveň nabízí telefonní kontakt, je její kampaň přesto úspěšná. „Účinek kampaně je zřejmý prakticky každodenně. Protože je na billboardu uvedeno moje telefonní číslo, mám přesný přehled o tom, jak se v době kampaně zvyšuje počet telefonátu. Množství telefonátů pak samozřejmě odráží zvýšený počet uchazečů a tím i počet obsazených pozic. Z dlouhodobého hlediska pro nás venkovní reklama ve formě billboardů představuje určitě jeden z nejúčinnějších marketingových kanálů,“ uvádí Viktor Baltes. Navede uchazeče o práci k návštěvě webových stránek i přímému telefonátu a zasahuje 24 hodin denně 7 dní v týdnu zájemce o práci v dané lokalitě.