Na trhu je v každém odvětví obrovské množství konkurence – pro každou firmu je proto důležité být vidět a odlišit se od ostatních. Firmy musí neustále zkoušet a vymýšlet nové způsoby, jak se zviditelnit a udržet se na špici. Jak je to s venkovní reklamou? Pomáhá firmám budovat jejich značku?
Pro budování povědomí o značce jsou nejdůležitější čísla – musí vás vidět co nejvíce lidí. Venkovní reklama je umístěna na strategických místech a je možné s ní zasáhnout až 92% populace v regionu. I lidi, kteří by o vás jinak nevěděli. Je vidět 24 h denně, 7 dní v týdnu. Nelze ji vypnout. Snadno ji přizpůsobíte vaší firmě na míru. Vybrat si můžete z různých formátů a typů lokalit. Billboardy jsou nerušivým způsobem propagace, protože v každé lokalitě je jich jen malé množství. Mezi lidmi jsou tak vnímány pozitivně v porovnání například s online bannery a zdlouhavými televizními spoty, kterých v posledních letech jen přibývá.
Mezi firmami je online reklama stále volbou číslo jedna. Pokud online reklamu dělají odborníci, je velmi účinná a přináší zajímavé výsledky za ještě zajímavější ceny. Můžeme také naprosto přesně změřit, kolik lidí reklamu vidělo a kolik z nich projevilo o firmu zájem. To jsou aspekty, které ve venkovní reklamě chybí, proto ji firmy nerady zařazují do marketingového plánu. A to je velká chyba. Na internetu je jen část populace, některé cílové skupiny se na internetu vyskytují dokonce minimálně. Když s reklamou půjdete ven, zasáhnete i zákazníky, kteří by o vás jinak nevěděli. Venkovní reklama je také nejúčinnějším prostředkem pro podporu online aktivity – podle průzkumů se 46 % lidí o firmě či jejich produktech, které hledají na internetu, dozvěděli právě z billboardu.
Venkovní reklama je populární mezi velikány s vysokým rozpočtem na marketing. Na první pohled se billboardy zdají jako luxus, ve skutečnosti však dostanete hodně muziky za málo peněz. Investice se zdá být vysoká: měsíční pronájem billboardů se pohybuje v řádu tisíců korun. Když ale uvážíte, že vaši kampaň opakovaně uvidí desítky tisíc lidí – potom už cena za oslovení jednoho zákazníka vůbec vysoká není. Právě naopak. Vezměte si příklad z velkých hráčů, protože i malá firma může mít velkou reklamu.