Venkovní reklama byla historicky jednou z prvních příležitostí, jak se na trhu zviditelnit. I dnes je mezi firmami populární volbou. Billboardy jsou totiž univerzálním médiem, díky kterému je možné zasáhnout až 92% obyvatelstva v regionu a v porovnání s jinými typy offline reklamy jsou velmi levné. Aby však venkovní reklama fungovala, je nutné ji dělat správně. Proto se podíváme blíže na chyby, kterých se inzerenti často dopouští a na to, jak se jim vyvarovat.
Měření úspěšnosti je důležitou součástí každé dobré kampaně. Jedině tak zjistíte, zda nadále do reklamy investovat či ne nebo zda je potřeba v kampani něco změnit. Než začnete s čímkoliv dalším, je důležité si nejprve stanovit cíl, kterého chcete dosáhnout. Pokud chcete například zvýšit povědomí o vaší značce, kampaň, která bude lidi vybízet k návštěvě vašich webových stránek bude ideální volbou. Zda tohoto cíle bylo dosaženo, můžete zjistit pomocí analýzy návštěvnosti vašich stránek. Jestliže chcete přivést více zákazníků na vaši pobočku a máte billboard se směrovkou, aby si vás klienti všimli po cestě, sledujte návštěvnost či množství obchodů uzavřených před spuštěním kampaně a poté porovnejte s návštěvností po jejím spuštění. Doporučujeme vám vybrat si pouze jeden cíl. Pokud by jich bylo více, váš billboard bude zahlcen příliš velkým množstvím informací.
Dalším krokem je určení vaší cílové skupiny. Promyslete si, jak vypadá váš zákazník. Je vaše nabídka určená masovému trhu nebo naopak užší skupině lidí? Jak vypadá člověk, který by o vaše produkty nebo služby měl zájem? Co takový člověk dělá, v jakých místech se pravděpodobně pohybuje? Jezdí autem, používá MHD nebo je daleko větší pravděpodobnost, že se bude pohybovat po městě pěšky? Nejdete jej v centru nebo naopak na silnici v okolí průmyslové zóny? To vše vám pomůže si vybrat ty nejlepší lokality a také typy reklamních ploch, které byste měli zvolit pro co nejlepší výsledky.
Třetím klíčovým komponentem je samotný grafický návrh reklamy. U billboardů platí zásada méně je více. Potenciální zákazníci plakát uvidí jen na několik málo vteřin, vaše sdělení by proto mělo být stručné. Ideálně jen několik slov, například váš slogan. Cílem je v lidech vzbudit zvědavost a zájem, aby si našli vaše webové stránky nebo navštívili vaši pobočku. Pokud je zaujmete, všechny další informace už si zjistí sami. Doporučujeme také používat výrazné barvy, které upoutají pozornost, a také relevantní obrázky, které zvýší pravděpodobnost, že si lidé reklamu zapamatují. Nezapomeňte také na logo, bez něj se reklama neobejde.
Každou kampaň je potřeba pečlivě naplánovat, aby byla co nejefektivnější. S přípravami nespěchejte a vyhraďte si pro kampaň dostatek času. Doporučujeme se podívat, co dělá vaše konkurence. Jaké reklamy firmy připravily a které z nich měly úspěch? Byla některá z vašich předchozích kampaní velmi úspěšná? Co za úspěchem stálo? Můžete nápady využít i pro vaši kampaň budoucí?