Venkovní reklama má v marketingu nezastupitelné místo. Propaguje totiž služby firem v pravou chvíli – když se lidé rozhodují o svých nákupech. Zasáhne většinu obyvatelstva, včetně lidí, ke kterým byste se jinými kanály nedostali. Abychom to však neměli tak jednoduché, nabízí tato podoba reklamy několik formátů, z nichž každý se hodí pro jiné kampaně. Nejpopulárnějšími jsou billboardy, bigboardy a citylighty.
Nejuniverzálnějším formátem ve světě venkovní reklamy jsou billboardy. Nachází se v podstatě všude, od silnic po centra měst, a je tak možné kampaně lokálně zaměřovat na konkrétní cílové skupiny obyvatel. Je to cenově dostupné médium, vhodné i pro menší firmy. Ceny se pohybují mezi 4 000 – 8 000 Kč/měsíc. Formát je vhodný pro dlouhodobé, několikaměsíční kampaně, ale také pro kampaň jednorázovou. Efektivitu venkovní reklamy zvyšuje obměna reklam, která je u billboardů snadná, a také skvělá grafika. Plochy mají rozměr 5,1 x 2,4 m.
Bigboardy jsou, stejně jako billboardy, plakátovací plochy, u nichž je snadné a levné vyměňovat plakáty. Jsou vhodné pro dlouhodobé i krátkodobé kampaně. Oproti billboardům jsou však větší (9,6 x 3,6 m) a tím pádem dražší. Bigboardy doporučujeme středním a velkým firmám. Měsíční pronájem vychází na 15 000 – 35 000 Kč. V porovnání s billboardy jsou tyto plochy formátem exkluzivnějším – nachází se v klíčových lokalitách, především v okolí hlavních tahů a nákupních center. Potenciální zákazníci také reklamu uvidí i v noci, jelikož jsou plochy osvětlené.
V centrech měst, v okolí MHD a v pěších zónách najdeme prosvětlené reklamní vitríny – citylighty. Vitríny mají rozměr 1,18 x 1,75 m a pronajímají se za 3 500 – 6 000 Kč/měsíc. Díky menším rozměrům je možné reklamu umístit na místech, kde nemohou být billboardy. Plochy jsou prosvětlené, tedy viditelné 24 hodin denně. Velkou výhodou tohoto formátu je to, že je možné do grafického návrhu zahrnout delší sdělení. U větších formátů je ideální na plochy dát jen pár slov, často jen slogan, protože musí upoutat pozornost během několika vteřin. Na prohlédnutí citylightu má kolemjdoucí více času a tento typ reklamy je tak populární například mezi maloobchodními řetězci, prodejci občerstvení, pořadateli festivalů, eventů a jiných volnočasových aktivit. Do reklamy je snadné zahrnout program akce, ceny vstupného, termín průběhu apod. Tento formát je možné využívat pro dlouhodobé i krátkodobé kampaně.
Pro image branding jsou dobrou volbou štítové plochy. Jedná se o velké formáty umístěné na fasádách budov. Jejich rozměry jsou různé. Cena štítů závisí především na velikosti plochy, pohybuje se mezi 7 000 – 30 000 Kč/měsíc. Jsou vhodné pro dlouhodobé kampaně.