Když jdete po ulici, kolik reklamních ploch potkáte? Jako spotřebitel uvidíte desítky billboardů, ale kolik z nich vás zaujalo? Kolik z nich si pamatujete? Výsledná cifra nebude nijak ohromující. Venkovní reklama může být velmi dobrým nástrojem, jak dosáhnout vašich cílů. Musí se však dělat správně. Abyste byli vidět v moři konkurence, potřebujete zajímavý grafický návrh a chytlavý slogan. Tím však nemáte vyhráno – billboardy musí být na správném místě.
Pokud nejste vidět, je jedno, jak zajímavá je vaše reklama. Při výběru plochy by proto měla být viditelnost prioritou číslo jedna. Nejlepší jsou billboardy, které jsou umístěny čelem k potenciálním zákazníkům, například kolmo u silnice. Zvyšujete tím šanci, že si vás zákazníci všimnou a reklama také bude díky dobrému umístění čitelná i na velké vzdálenosti. Je dobré také zvážit výšku, ve které se billboardy nachází. Pokud si pronajímáte plochy podél silnic, nejlépe čitelné jsou plochy ve výšce 1 až 3 metry nad úrovní očí.
Kdo je vaším zákazníkem? Jak vypadá a na jakých místech se pohybuje? To jsou otázky, které byste si měli klást ještě před tím, než oslovíte s poptávkou reklamní agenturu. Díky množství formátů je možné inzerovat prakticky všude, ne každý je však vaším ideálním zákazníkem, a úspěšnost kampaně ovlivníte právě tím, že si vyberete místa, kde se vyskytují ti správní lidé. Věnujte proto přípravám velkou pozornost a z venkovní reklamy získáte maximum.
Venkovní reklamou lze zasáhnout statisíce lidí. Podle statistik až 92% populace. V nabídce jsou různé formáty a každý z nich se nachází ve specifické lokalitě, díky čemuž je pro vaši firmu jednoduché vytvořit kampaň na míru. Pro masový trh můžete využít plochy v centrech měst, u komunikací ve městech a hlavních tahů, v pěších zónách, okolí supermarketů apod. Lokality lze také vybrat i pro užší cílové skupiny. Pokud hledáte zaměstnance, můžete zvolit plochy v průmyslových zónách. Jestliže hledáte nové zaměstnance mezi absolventy či brigádníky na léto, ideální volbou je okolí středních škol nebo univerzit.
Pokud chcete přivést klienty na vaši prodejnu, rozhodující pro úspěšnost vaší reklamy je její strategické umístění na místech, které k vaší prodejně vedou. Lidé se totiž často o nákupech rozhodují právě po cestě a díky dobrému místu zvyšujete šanci toho, že se zastaví právě u vás.
Když jde o venkovní reklamu, je lepší si připlatit, a to za prémiové, vysoce frekventované lokality. Jen tak si můžete být jisti, že vás uvidí všichni ve městě. Pokud je váš rozpočet omezen, je lepší pronajmout billboardů raději méně a v top lokalitách, než jich mít mnoho, ale zato na kraji města. Takové plochy jsou z pochopitelných důvodů vysoce žádané, a je potřeba je poptávat alespoň 3 až 4 měsíce před kampaní, jinak mohou být beznadějně vyprodány.
Při výběru si také udělejte přehled o tom, kde má reklamu vaše konkurence. Umístit reklamu v blízkosti konkurence má své výhody, jelikož můžete ovlivnit budoucí rozhodnutí zákazníka a přesvědčit ho o tom, že jste lepší než ostatní firmy. Daleko více se vám však vyplatí umístění billboardů na místě, kde budete naopak vyčnívat z davu a nebudete splývat s ostatními. Doporučujeme vybírat si plochy stojící samostatně nebo na místech, kde jsou umístěny reklamy na jiný typ zboží či služeb než ty, které nabízíte.