Máte e-shop? Prodáváte produkty či služby online? V tom případě vám možná stačí reklamní bannery, PPCčka a online marketing. Anebo taky ne. Offline reklama může totiž zasáhnout zákazníky, se kterými se online „nepotkáte“ – zatímco offline vaši reklamu „potkávají“ každý den, když zastaví na křižovatce. Takové jsou zkušenosti majitele internetového obchodu s výživou pro sportovce www.the-nutrition.sk Richarda Matasovského.
Outdoorová reklama může být zajímavá pro řadu menších i středně velkých značek a firem. A to dokonce i pro ty, které obchodují výhradně online. Internetovým prodejem výživových doplňků pro sportovce a prodejem sportovní výživy se zabývá firma The-Nutrition.sk. Je výhradním distributorem značek THE-NUTRITION, WoW a Valentine's pro Slovensko. Jedná se o kvalitní produkty, které jsou však na trhu relativně nové. I když mají výborné složení bez přidaného cukru a směle se mohou rovnat s konkurenčními značkami světové úrovně, spousta sportovců o nich zatím vůbec neslyšela. Proto se je rozhodli propagovat mezi cílovou skupinou i offline.
Firma realizovala billboardovou mikrokampaň – pronajala si jeden billboard na jeden měsíc. Vybrala si ovšem velmi strategické a frekventované místo. Billboard je totiž umístěn přímo v křižovatce, kde musí řidiči zastavit na červenou. „S billboardy teprve začínáme, ale vidíme v nich velký potenciál. Za jediný měsíc se nám podařilo výrazně zvýšit image produktu. Setkali jsme se dokonce s tím, že nás sportovci chválili. Hlásili nám, že si billboardu všimli a že je moc dobře, že jsme začali naše produkty propagovat,“ popisuje zkušenosti s první billboardovou kampaní Richard Matasovsky, majitel internetového obchodu s výživovými doplňky pro sportovce www.the-nutrition.sk.
I když internetový obchod rapidní nárůst objednávek neznamenal, nových produktů a jejich vlastností si všimla celá řada sportovců. Ocenili především výborné složení, ale také dobrý poměr kvality a ceny a ze zájemců se brzy mohou stát zákazníci. „Celkově nám to prodeje nijak markantně nezvýšilo, spíše obeznámilo trh s produktem a udělalo takovou imageovou kampaň. Protože jsme zjistili, že online obchodu může offline reklama překvapivě dobře fungovat, rozhodli jsme se v následujícím roce do billboardové kampaně opět investovat,“ uvádí Richard Matasovsky. Má představu o tom, že by billboardová kampaň chtěla delší čas, proto se rozhodl jí věnovat čtyři až pět měsíců. Počítá také s navýšením billboardů na pět až šest strategicky umístěných reklamních ploch.
Zkušenosti Richarda Matasovského z internetového obchodu s výživovými doplňky pro sportovce www.the-nutrition.sk jsou praktickým příkladem toho, že i firmě, která své podnikání provozuje pouze online, může offline billboardová kampaň skvěle fungovat a přinášet výsledky.