Venkovní reklama umožňuje díky správné poloze billboardů přesné zacílení potenciálních zákazníků. Opakovaně je oslovuje, proto je snadno zapamatovatelná. Billboardy navíc efektivně působí na lidské emoce. Zákazníci venkovní reklamu vnímají jako méně rušivou a obtěžující než online kampaně, které na ně nekontrolovaně vyskakují na internetu.
O venkovní billboardové reklamě se často říká, že je neefektivní a není v cílení tak přesná jako online reklama. Ovšem opak je pravdou: Uživatelé vnímají jako daleko více obtěžující reklamní bannery, které blikají všude na monitorech, než billboardy. K tomu přičtěte bannerovou slepotu a Adblock, který mají zapnutý prakticky všichni rozumní mladí lidé. Billboardy mají v tomto směru mnoho výhod:
Venkovní reklamu totiž můžete umístit přesně tam, kde se vyskytují vaši zákazníci. Vyberete si konkrétní město a konkrétní místo. Pokud chcete cílit na studenty, umístíte reklamu před fakultu nebo koleje. Na svůj hotel můžete upozornit 500 či 100 metrů před odbočkou ze silnice. Reklamu můžete umístit na parkoviště obchodního centra, kde máte hračkářství. Nebo naproti provozovně a prodejně vašeho konkurenta. Pokud víte, koho chcete oslovit a kde své zákazníky hledat, máte vyhráno.
„Naši zákazníci vidí největší potenciál billboardů právě v práci s emocemi. Vytvoří náladu a dokáží perfektně zaujmout. Proto je využívají cestovní kanceláře, které chtějí nalákat zákazníky na dovolenou v cizokrajných zemích. Nebo výrobci automobilů, kteří u svých zákazníků chtějí vyvolat emoce. Politické strany pak díky billboardům často útočí, zatímco například Rodinný pivovar Bernard raději provokuje,“ komentuje cílení billboardy Martin Chytrý, odborník na venkovní reklamu.
Billboardy pomáhají budovat známost značky a mají i signalizační efekt pro ekonomii. Venkovní reklama je poměrně drahá, proto signalizuje kvalitní produkt.
Tip pro menší firmy: Pro menší a středně velké firmy může venkovní reklama znamenat i jistou prestiž. Veřejnost totiž dlouhodobě vnímá billboardy jako něco exkluzivního, co si mohou dovolit jenom úspěšné firmy nebo podnikatelé. Když se ve vašem městě objeví první billboard na vaši nábytkářskou firmu, začnou lidé vnímat, že se vám daří.
Především pokud je vaše služba či produkt určen pro širokou skupinu lidí v jasně vymezené lokalitě a potřebujete vzbudit jejich zájem. Například:
Základním předpokladem je znalost vaší cílové skupiny. Aby byla venkovní reklama účinná, musíte jasně vědět, kdo jsou vaši potenciální zákazníci. Podle toho, koho chcete oslovit, si vybírejte konkrétní reklamní plochy. Cílové skupině musí odpovídat také motiv reklamy, včetně grafiky i textů.