S příchodem internetu se začal rychle měnit náš život. Spoustu věcí dnes můžeme udělat z pohodlí domova. Stačí jen pár kliků. Podobným způsobem se začal vyvíjet i marketing a online reklama postupem času nabývala na popularitě. Venkovní reklama je naopak poněkud nespravedlivě opomíjena. I v dnešní době onlinové má však v marketingovém plánu svou roli. Ukážeme vám proč.
Největší předností venkovní reklamy je to, že ji uvidí každý. Ať už chcete oslovit jakoukoliv cílovou skupinu, je venku. To je u jiných typů propagace nevídané – jsou vašimi zákazníky lidé středního a staršího věku? U této věkové skupiny je používání internetu často výjimkou. Cílíte na mladou generaci? Studenty? Hodně z nich dnes používá AdBlock, proto vaši reklamu vůbec neuvidí. V těchto případech je venkovní výbornou volbou. Nachází se v různých typech lokalit a nedá se vypnout.
V České republice si můžete pro kampaň vybrat různé formáty, nejčastěji jsou to billboardy, bigboardy a citylighty. Když propagujete motorest, ideálním je umístění podél silničního tahu v jeho blízkosti. Pokud propagujete třeba festival, dobrou volbou jsou citylighty: na plakát je v porovnání s ostatními formáty možné uvést více informací – datum konání, vstupné, program.
Nejefektivnější je taková reklama, kterou si lidé pamatují. K tomu je potřeba nejen dobrý nápad, ale také to, aby lidé reklamu viděli vícekrát a vryla se jim do paměti. V tomto ohledu je venkovní reklama jasná volba, potenciální zákazníci reklamu uvidí po cestě do práce nebo školy a zase zpátky. Působí 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Po celý měsíc. Pokud sdělení spojíte s nápaditým grafickým návrhem, na vaši značku nezapomenou.
Bannery na internetu jsou proslulé svou rušivostí, vyskakovací okno vám zabrání dočíst článek, v televizi zase reklama běží místo filmu nebo zpráv. Prostě se objeví ve chvíli, kdy je to to poslední, co chcete vidět. Kdy ale přemýšlíte o nákupu? O tom, co potřebujete zařídit nebo třeba o dovolené? Venkovní reklama zákazníky od ničeho neruší a zasáhne je v pravou chvíli, když se vrací domů, vyráží do města, čekají na vlak – když se rozhodují o tom, co a kde nakoupí.
Venkovní reklama je, ač to může znít překvapivě, dobrým prostředkem pro podporu firem působících především v online prostředí. Kde najdete nejvíce nových zákazníků? Aktivní uživatelé internetu vás už pravděpodobně znají. Venkovní reklama Vám ale nabízí možnost na vaši firmu upozornit v prostředí, kde jsou lidé, které online nenajdete. A vy získáte zákazníky, které byste jinak neoslovili.