Uspořádání venkovní kampaně nestojí malé peníze, proto je důležitý každý detail. Klíčovým je však grafický návrh, který má za úkol nejen informovat zákazníky o vašich službách, ale především zaujmout. Zní to možná jednoduše, ale dobrý grafický návrh má svá „zlatá pravidla“, o která se s vámi rádi podělíme.
Jaký má vaše kampaň účel? Chcete zvýšit povědomí o vaší značce? Získat nové zákazníky? Upozornit na váš nový produkt? Nejefektivnější jsou reklamy s jedním jednoduchým cílem. Pokud se budete snažit cílů splnit více, pravděpodobně se na plochách bude objevovat zbytečně mnoho informací a kampaň tak nebude ani zdaleka tak efektivní, jak by být mohla.
S jedním jednoduchým cílem přichází také jednoduchá „message“. Účelem venkovní reklamy je v potenciálním zákazníkovi vzbudit zvědavost, zájem o další informace. Sdělení na ploše by tak nemělo být obsáhlé, nesnažte se zákazníkovi říct veškeré informace o vaší firmě, nic by si nezapamatoval. Snažte se jej zaujmout jednoduchým námětem – tak zákazníka přivedete na svůj web, pobočku nebo ho přimějete zjistit o vás více.
Už jste někdy narazili na poutavý billboard, ale neměli jste tušení, jaká společnost s nápadem přišla? To je přesně to, čeho byste se měli vyvarovat. Nejdůležitější částí plakátu je vaše logo. Jen tak si nápaditou reklamu zákazník spojí právě s vaší firmou. Logo by mělo být dostatečně velké, aby bylo rozpoznatelné, ne však příliš, protože jinak by přebilo sdělení a bylo spíše rušivé.
Ač je billboard médiem větších rozměrů, měla by být reklama jednoduchá a výstižná. Často má zákazník na prohlédnutí billboardu jen několik málo vteřin a měl by hlavně poznat, kdo nabídku nabízí a co nabízí. Ideální je proto na návrh použít jen 7 slov či méně. Bohatě postačí například váš slogan – méně je více. Text by měl být nejen krátký a výstižný, ale především čitelný. Na plakáty se nejlépe hodí jednoduché fonty, bez rušivých detailů a ozdobných prvků.
Vyhněte se uvádění několika kontaktních údajů – bohatě postačí jeden. Lidé tak budou věnovat pozornost vašemu sdělení, které by se v množství informací mohlo ztratit, a návrh by byl nepřehledný. Ideální jsou například webové stránky, jelikož si většina zákazníků firmy a kontakty na ně dohledává na internetu. Neplatí to však vždy, záleží, co propagujete a kdo je vaše cílová skupina. Pro hotel za rohem je určitě daleko vhodnější uvádět adresu nebo směrovku. Pro kampaně mířené na starší generace může být vhodnější poskytnout například telefonní číslo. Naopak u menších reklamních formátů s reklamou určenou pro mladší generace, například studenty, by své místo v kampani měl i QR kód jako náhrada samotné webové adresy.
Obrázky zaručeně upoutají pozornost a zvyšují efektivitu reklamy, je vhodné je použít téměř pro všechny kampaně. Obrázky však musí být relevantní a souviset se zaměřením vaší firmy. Výstižně tak zákazníkům ukážete, co jim nabízíte.
Výběr kombinací barev na plakát je velice důležitý. Nejvíce pozornosti upoutáte velkými kontrasty, veselými a výraznými barvami. Barvy by se k sobě měly vzájemně hodit a jejich kombinace by měly být stejné jako ty, které používáte pro kampaně prostřednictvím jiných typů médií – zákazníci si vás tak lépe vybaví a zapamatují.