Slovenská firma vyrábějící termoponožky a termoprádlo inzerovala své produkty na jediném billboardu mezi Popradem a Starým Smokovcem. Každý měsíc pečlivě obměňovala grafiku s produkty, které byly pro danou sezónu nejvhodnější, a spoustu návštěvníků hor proměnila ve své zákazníky.
Společnost Chemosvit Fibrochem, a.s. vyrábí od roku 1974 polypropylenová vlákna Prolen a z nich slušivé a stylové termoponožky. Pro své zákazníky připravuje tři tematické řady: Karpathia, Folkies a JohnyTatrosh. Kromě ponožek nabízí i vlastní značku termoprádla z jejich vlákna Prolen. Všechny výrobky jsou k dostání online na adrese www.prolenshop.sk. Pro propagaci termoponožek firma nepoužívala do letošního roku žádné billboardy poblíž silnic nebo na klíčových lokalitách. „Nejaké vlastné bilbordy už máme niekoľko rokov v meste Svit, kde sídlime. Banery mimo mesta sme doteraz nemali,“ uvádí Ing. Jana Králiková, ředitelka výroby pleteného tovaru a marketingu. „Chceli sme osloviť ľudí prichádzajúcich do Vysokých Tatier,“ doplňuje výběr strategické lokality Jana Králiková. Pokud s venkovní kampaní také nemáte zatím žádné zkušenosti, přečtěte si náš článek o tom, co venkovní reklama obnáší.
Pro propagaci termoponožek využila společnost billboard umístěný před samotnou branou Vysokých Tater. „Zatiaľ sme využili len jeden bilbord na ceste medzi Popradom a Starým Smokovcom. Ide o cestu, ktorú využívajú všetci turisti, prichádzajúci do Vysokých Tatier,“ vysvětluje Jana Králiková, jak se snažili přiblížit své cílové skupině. Společnost si pronajala billboard na celou sezónu (tedy od dubna do října) a každý měsíc inzerovala jiné ponožky. V červnu folklorní termoponožky z řady Folkies, v červenci řadu Karpatia a v srpnu praktické cykloponožky Karpahia. S příchodem chladnějšího období v září a říjnu se na billboardech objevilo kromě termoponožek také termoprádlo. Kampaň takového rozsahu stála přibližně 2 000 euro (v přepočtu téměř 52 000 Kč).
Výsledky offline billboardové kampaně je poněkud problematické odlišit od marketingu v oblasti onlinu, nicméně jisté trendy a změny viditelné určitě jsou. „Narástol nám počet ľudí nakupujúcich na našom eshope,“ komentuje pozitivní vliv billboardové kampaně Jana Králiková. Účinnost kampaně sice nejde zdokumentovat konkrétními čísly, ale firmu nárůst zákazníků rozhodně přesvědčil a na otázku, zda chystají další billboardovou kampaň je odpověď jednoznačná: „Áno. Chceme dať našu reklamu na plochy v ďalších slovenských mestách.“
Prolenshop.sk postupoval po malých krůčcích. Vybral si plochu, kterou turisté mířící do Vysokých Tater rozhodně nemohou minut, a pravidelně představoval jednotlivé řady termoponožek. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat: návštěvníky hor proměnila firma na svoje zákazníky. A těm, kteří jezdí do Tater každý měsíc, se díky billboardu připomene.