I malá firma může mít velkou reklamu

Je venkovní reklama vhodným způsobem propagace i pro malé a střední firmy? Na to se nás klienti často ptají. Mezi velkými firmami je venkovní reklama oblíbená. Je velmi účinná a zasáhne různé cílové skupiny – téměř veškerou populaci. Investice do outdooru však může být nákladná. Menší firmy mají oproti gigantům také skromnější rozpočet na propagaci, a proto musí dobře promyslet, kam investovat každou korunu a jaké formy reklamy zahrnout do marketingového plánu. Měla by mezi nimi být i venkovní reklama? Vyplatí se investovat větší částky i menším podnikům?

Vynikající poměr cena/výkon

Pronájmy ploch jsou zpravidla nabízeny za ceny v řádech tisíců za měsíc. Jelikož vyšší množství ploch zvyšuje efektivitu kampaně, počáteční investice bývá vysoká. Venkovní reklama se tak zdá na první pohled jako velmi drahá záležitost. Pokud ji však porovnáme s jinými způsoby propagace, které fungují na podobném principu, jako například reklama televizní, v rádiu nebo v časopise, zjistíme, že je mnohem levnější a investovaná částka má lepší návratnost. Vaši reklamu na jedné ploše v průběhu kampaně uvidí tisíce až desetitisíce lidí, a to dokonce opakovaně, jelikož se lidé obvykle pohybují po stejných trasách. Co všechno venkovní kampaň obnáší, se dozvíte v článku, který jsme pro vás napsali.

Ceny začínají už v řádech tisíců

Pro kampaně inzerenti nejčastěji volí billboardy, bigboardy nebo citylighty. Tyto plochy jsou na vysoce frekventovaných místech a jejich použitím můžete zasáhnout různé cílové skupiny. Kolik jednotlivé plochy stojí?

Billboardy (5,1 x 2,4 m) – 4 000 – 8 000 Kč/měsíc

Bigboardy (9,6 x 3,6 m) – 15 000 – 35 000 Kč/měsíc

Citylighty (1,18 x 1,75 m) – 3 500 – 6 000 Kč/měsíc

Bližší informace k jednotlivým formátům najdete v našem článku o formátech reklamy. Dozvíte se nejen, v jakých lokalitách se plochy nachází, ale také pro jaké kampaně jsou nejvhodnější. Pokud i přesto váháte nad tím, zda se vám venkovní reklama vyplatí nebo se vám zdá drahá, můžete vyzkoušet kampaň pořádat v rámci last-minute nabídek. Last-minute plochy jsou nabízeny několik dní před začátkem kampaně, zpravidla po 22. dni v měsíci předcházejícímu kampaň, a to až s 50% slevou.

Venkovní reklama vyčnívá z davu!

O značkách a produktech hledáme informace hlavně na internetu. Tam se proto soustřeďuje největší část reklam. Všude narážíme na různé bannery, slevové kupony v e-mailu a reklamní texty na sociálních médiích. Reklam je obrovské množství, jedna přebíjí druhou. To některé vedlo k tomu, aby začali reklamu blokovat. Ti, kteří ji neblokují, vás v tom množství reklam zase mohou přehlédnout. Venkovní reklama je však méně saturovaná, nerušivá, nevnucuje se nikomu vyskakovacím oknem. Firmám dává lepší šanci vystoupit z davu.

Venkovní reklama přináší prestiž

Když se řekne venkovní reklama, jaké firmy si vybavíte? Pravděpodobně to budou zvučná jména, jelikož velké firmy jsou proslulé svou oblibou venkovní reklamy. Takto je reklama vnímána i na straně zákazníka – venkovní reklamu si mohou dovolit jen úspěšné firmy, které zákazníkovi dodají, co slíbily. Obzvlášť, pokud zvolíte kampaň dlouhodobou, zvyšujete tím šanci, že se lidem vryjete do paměti.

Pro koho je venkovní kampaň jasná volba?

Nelze jednoznačně říci, zda venkovní reklama je nebo není vhodná pro menší firmy. Vždy záleží na tom, o jakou firmu jde, čím se zabývá, jaké jsou její cíle. Venkovní reklama je ideální volbou pro regionální kampaně. Pokud máte vlastní obchůdek či kadeřnictví v centru města a vaše firma je závislá na zákaznících z vašeho okolí, je pro vás venkovní reklama klíčová a investice se vám vyplatí. Zacílíte právě na nejlepší potenciální zákazníky – ty z vašeho okolí! Výhody přináší venkovní reklama i firmám, které mají prospěch z tzv. impulzních nákupů. Mnozí z nás se rozhodují o nákupech po cestě z práce – billboard je skvělým způsobem, jak na vaši nabídku potenciální zákazníky upozornit. Reklamou můžete zákazníka navést do své restaurace, kterou má po cestě nebo mu připomenout, že u vás může koupit dárek k narozeninám pro babičku nebo že by měl jet nakoupit právě do vašeho supermarketu, protože vaše nabídka je ta nejvýhodnější. V neposlední řadě jsou billboardy skvělou volbou pro firmy, které nabízí sortiment či služby pro masový trh. Jednou z největších předností venkovní reklamy je to, že je možné s ní zasáhnout až 92 % populace. Pokud tedy prodáváte například kosmetiku, elektroniku nebo třeba automobily, venkovní reklama vám přivede spousty nových zákazníků. Region po regionu.


Co jsou mojeBillboardy.cz

  • Sdružená nabídka desítek agentur vlastnících reklamní plochy
  • Rychlé srovnání cen napříč celým trhem - přehledně na jednom místě
  • Tisíce billboardů v online mapě, snadný výběr
  • Spojíme Vás přímo s majiteli reklamních ploch - bez prostředníků
  • V nabídce jen spolehliví, ověření dodavatelé reklamy
  • Zadejte poptávku a obdržíte nabídky všech agentur, které vlastní plochy v dané lokalitě!