I menší firmy mohou díky perfektně zvolené strategii oslovit řadu nových zákazníků. Cyklistická speciálka na dětské vozíky umístila jeden billboard do těsné blízkosti konkurenční provozovny. Inzerovala v sezónním červnu a oslovila 5 nových zákazníků, kteří zakoupili zboží za 170 000 Kč.
Česká firma DOKOV s.r.o. již 25 let prožívá svět s nohama na pedálech. Z cyklistické speciálky se v roce 2009 přesunula do segmentu dětské cyklistiky a založila vlastní značku DOGY components. Specializuje se na švýcarské dětské vozíky LEGGERO, které jsou velmi bezpečné, skvěle zpracované a opravdu kvalitní. Právě na ně upozornila na svém prvním billboardu. „Byl to náš první billboard a rozhodli jsme se pro něj právě z důvodu jeho polohy. Je totiž v těsné blízkosti naší konkurence. Zákazníci mířící do provozovny konkurence jej nemohou přehlédnout,“ popisuje situaci Martina Šragová, specialistka na bezpečnou jízdu na kole s dětmi.
Billboard na Pražské třídě v Českých Budějovicích na jeden měsíc vyšel firmu přibližně na 6 000 Kč. „Billboard jsme objednali na jeden měsíc. Hlavní cyklistická sezóna je u nás od dubna do června. Využít jsme ale museli až červen, protože jsme nabízený produkt začali dovážet až od května. Jinak bychom určitě zvolili dřívější termín,“ komentuje volbu Martina Šragová. I přesto, že firma DOKOV mohla začít s venkovní reklamou o měsíc dříve, inzerovala ve správné době, tedy v sezóně v plném proudu, což přineslo i kýžené výsledky.
Na bezpečné švýcarské vozíky za kolo LEGGERO i českou značku komponentů DOGY se můžete podívat na webu www.odpruzeni.cz. Pssst, dá se tam vybírat i mimo sezónu.
Účinek venkovní reklamy zaznamenala firma velmi rychle. I když jsou její výsledky poměrně těžko měřitelné a není možné se každého zákazníka ptát, proč přišel, odkud se o speciálce dozvěděl a proč se nakonec rozhodl nakoupit právě zde, určité věci se přece jenom zjistit dají. Díky billboardu přišlo minimálně 5 nových zákazníků, které nalákal vozík Leggero Enso Complete. Při jeho ceně 35 350 Kč to znamená, že zákazníci na základě billboardové reklamy nechali v prodejně přes 170 000 Kč. „Jelikož nabízíme hodně specifické produkty, myslím, že tento účinek byl adekvátní. Určitě o další venkovní reklamě budeme i příští rok uvažovat,“ vyjadřuje spokojenost Martina Šragová. Ne vždy je však venkovní reklama tou nejlepší volbou, někdy to mohou být i vyhozené peníze.
I menší a středně velké firmy mohou díky venkovní reklamě oslovit řadu nových zákazníků a nemusejí investovat horentní částky, aby docílily pěkných výsledků.